Hvorfor gå i terapi, når man er gravid eller nybagt forældre?

At være gravid, føde og blive forældre til et lille barn er et af livets overgangsfaser, man kan også kalde det en livskrise.

Når man bliver gravid, eller er partner til en gravid, så begynder man at forberede sig på at skulle være forældre, og derfor vil man helt naturligt se tilbage på sin egen barndom, og tænke over hvordan ens egen opvækst var, og hvordan man selv ønsker at være som forældre. Det kan betyde at man kommer i kontakt med en masse følelser og tanker, også nogle der kan overraske en.

I denne periode af livet kan det være enormt gavnligt at gå i terapi. Man oplever en naturlig åbning og lyst til at huske tilbage og mærke efter hvad der har været godt og mindre godt i ens eget liv.

Terapi kan hjælpe os til at forstå os selv bedre, og kun ved at forstå vores egne reaktionsmønstre kan vi lave en ændring.